Cum se traduce ciudatenia

Publicat pe

De cand ma stiu s-a tot gasit cineva sa-mi spuna ca sunt ciudata. Dar nu neaparat in sensul rau. Mdah, fie. Si am inceput si eu sa ma gandesc ca poate sunt ciudata. Sunt un pic altfel, asta trebuie sa recunosc. Dar cum?

– Am propriile mele glume, pe care de cele mai multe ori le inteleg doar eu;

– Spun si fac lucruri pentru amuzamentul meu, fara sa-mi pese ce cred ceilalti. Imi pasa, dar mi se pare mai important sa fiu amuzanta decat conformista. In detrimentul imaginii mele, sigur.

– In comunicare fac multe referinte pe care s-ar putea ca ceilalti sa nu le cunoasca. De fapt am patit-o si eu, acum multi ani cand am mancat prima oara inghetata cu aroma de mere. Si am fost intrebata daca nu am mancat inghetata de cirese. Nu, doar de mere. Trebuia sa mananc inghetata de cirese. De ce? Nu conteaza… (schimb de zambete pe sub mustata). Dupa cateva ore nu am mai rezistat si am mai intrebat o data care-i faza cu inghetata de cirese. Ei bine, era o referinta la cartea mea preferata din vremea respectiva, in care eroina era indragostita de cirese. Si tot eu sunt ciudata! Pfff…

– Postez si share-uiesc lucruri ciudate pe Facebook. Sa zicem ca pagina de Facebook e o forma de exprimare. Pisici si curcubee posteaza toata lumea. Pe mine ma incanta ce gasesc Altfel.

– Sunt timida dar ma tratez. Cum altfel daca nu invingandu-mi timiditatea si depasindu-mi barierele? Adica vorbesc cu oameni necunoscuti pe strada. Oriunde. Despre orice.

– Sunt creativa si ma mandresc cu asta. Adica am multe idei, pe care de multe ori le eliberez. Le dau drumul in lume, le supun oprobiului public, le apar sau le abandonez. Da, e ciudat. Dar e un mod placut de a mentine o conversatie interesanta.

– Am experiente de viata usor diferite de ceilalti. Am trait mult in carti, prin carti, pentru carti.

Ar mai fi multe de spus aici, lucruri de care poate nu sunt eu constienta. Dar, mi-am dat seama ca pot fi si normala. Pana la un anumit punct. Si cred ca schimbarea asta ii face sa ma categoriseasca drept „ciudata”. Pentru ca nu raspund foarte bine asteptarilor. Si ma incadrez in normele sociale cam la limita. Am idei fixe, printre care si cat de nociv e zaharul, pe care l-am tot evitat pana sa incep cura de ingrasare. In societatea de astazi sa eviti zaharul e egal cu a evita soarele. Poate nu e ceva rau, dar cu singuranta este greu de realizat.

Mai sunt si ciudateniile nevinovate. Preferinte culinare inedite. Preferinte vestimentare nu foarte reusite. Activitati iesite din comun; de la a merge la film singur la a bea cafeaua singur la 8 dimineata la „La Mama”.

Un singur lucru imi este clar: nu este ceva rau sa fi usor diferit, dar anumite obiceiuri trebuie cu orice pret sa ramana private. Mancatul cu mana pentru ca este mai gustoasa mancarea asa, plescaitul (acelasi motiv) si mancatul prajiturilor cu muraturi.

Castelana cea Ciudatica

Azi

Lasă un răspuns

